Preparation

Preparation

Planning to truth-hike the PCT need some time to prepare. Even now, I still read something new in a book or blog what could help me preparing the hike or during my time on trail. There are plenty of websites which provides you with all necessary information of the trail. Sure, it destroys a bit the feeling of adventure but I am sure there are enough situations which I am not prepared for 😉

So why one more Blog about the PCT? Because I guess everyone has his own why to plan and hike the PCT and there I found in every Blog some useful information which wasn’t mentioned in the others.
Also, since I am from Germany and there is a rare quantity of german blogs I want to provide my research in english and german.
There are three big parts which need to be prepared before you take your first step on the PCT

  • Hiking plan
  • Gear
  • Diet

I will go on detail how i prepared for those three topics on the following pages.

Den kompletten PCT zu wandern bedarf eine Gewisse Zeit an Planung. Bis heute lese ich neue Tipps in Büchern oder einem Blog die mir beim planen oder während der Zeit auf dem PCT behilflich sein können. Es gibt eine Vielzahl von Webseiten die Informationen für die Wanderung bereitstellen. Natürlich zerstört es etwas das Gefühl von Abenteuer aber ich bin mir sicher das es genug Situationen gibt worauf ich mich nicht vorbereitet habe oder es einfach anders kommt.

Warum also noch einen Blog über den PCT? Weil ich glaube das jeder seine eigene Art und Weise hat sich auf den Trail vorzubereiten und zu bestreiten. Außerdem habe ich einige Infos gefunden die auf dem einem Blog standen aber die andere nicht berücksichtig haben. Außerdem gibt es nur eine geringe Anzahl von deutschsprachigen Blogs und daher möchte ich einen Großteil auf Deutsch anbieten

Für die Vorbereitung des Trail gibt es drei sehr wichtige Kategorien:

  • Wanderplan
  • Ausrüstung
  • Ernährung

Auf den folgenden Seiten werden ausführlich beschreiben wie ich mich auf in diesen Bereichen vorbereitet habe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s